Sunday, October 31, 2010

Pilihan raya kecil N45 Galas.

Salam satu Malaysia..untuk seluruh rakyat Malaysia, yang sedang besenang lenang sedangkan negara jiran kita kerap kali ditimpa bencana. Itu memberi makna dan erti bahawa negara kita adalah dibawah perlindungan yang maha berkuasa yang memiliki alam ini dan segala isinya. Baik tujuh petala langit dan tujuh petala bumi.Menerima rahmat yang tidak terhingga.

Syukur yang amat sangat...
 Tuan-tuan dan puan-puan...takkala ini satu dan dua perkara yang rancak dijal;ankan ialah pilihan raya kecil Galas dan Batu Sapi... Harap-harap semua rakyat Malaysia yang berfikiran waras dapat membuka minda dalam membuat pertimbangan yang mana baik dan yang manaburuk yang banyak berjasa dan yang mana tidak dapat berbuat apa-apa cuma memerintah secara biasa-biasa saja sampai bila-bila jika parti ini terus memerintah.

Sebenarnya di Kelantan cukup tepat Pas memerintah secara biasa-biasa saja sehingga kini 20 tahun memerintah. Jangan nak buat bangunan 100 tingkat buat sebuah masjid pun tidak. Betul-betul tiada apa-apa cuma yang yang menjadi lolongan yang kini kian pudar ialah Membangun bersama islam. Sudah senyap dan langsung tidak bekesan. Mereka ini sangat rakus, kedekut , bakhil , tangkai jering serta kikir dalam membelanjakan harta. Masing-masing tamak mengumpul harta.

Mereka ini berfikiran sempit langsung tiada idea dan ilham untuk berdiri diatas kaki sendiri demi memajukan negeri kelantan. Mereka ini ibarat seorang penagih dadah tegar mendapat harta pusaka yang banyak. Mereka ini tahu menjual dan menjual... Tanah-tanah di ulu kelantan habis diratahnya. baik yang diteroka oleh rakyat mau pun yang belum atas jenama ladang rakyat. Ladang rakyat adalah projek selindung untuk mengeluarkan balak. Projek ini tiada perkembangan langsung samaada untung ke rugi sebab tanah-tanah ini diberi sepenuhnya kepda syarikat asing atau syarikat dari luar. Seolah-olah mereka menggadaikan tanah bumi kelantan ini kepada orang luar termasuk orang singapura. Bukan dalam jangka masa yang singkat tetapi hingga 99 tahun...

Tuan-tuan.... saya memohon sedarlah bahawa jangan tertipu oleh pakainnya yang nampak sangat elok dan warak... Pilih lah yang boleh buat kerja. mereka ini sangat bodoh hendakkah tuan-tuan berpemimpinkan  orang yang bodoh. Nanti saudara-saudara juga dikatakan bodoh... Mereka ini bukan ada idea untuk mem,bina tetapi mengkritik dan memfitnah. Kalau orang nak buat kemajuan ada-ada saja kritikan dan fitnahnya itulah inilah. Padahal dia tak buat apa-apa pun... yang boleh dibanggakan.
Pilihlah kerajaan Barisan Nasional yang terbukti banyak berjasa kepada negara kita sejak merdeka hinggaalah kesaat ini....Puak-puak pembangkang sangat buruk perangainya. DAP anti Melayu, PAS kambing hitam DAP, Keadilan penuh dengan kejadian memalukan terutamanya liwat oleh pemimpin besarnya....

Oleh  itu fikirlah pilih lah kerajaan yang bewibawaa...Akhir kata saya berdoa kepada Allah agar selamatkan negara kita Malaysia ini dari puak-puak penghianat dan pembuat kerosakan di atas muka bumi Allah ini.

No comments:

Post a Comment