Sunday, October 31, 2010

Wahai orang-orang yang perasan alim.

Salam untuk rakyat malaysia yang kini kalut kibok dalam menjalani kehidupan seharian dan tidak lupa mengikuti aliran perkembangan politik negara. Sehari dua ini kita sedang menghadapi perang pilihan raya kecil Galas dan Sapi dengan tenang dan teliti.

Dua pilihan raya ini didakan serentak walau pun tarikh serupa tapi tidak sama. Tuan-tuan mari lah kita renungi pilihan raya Galas yang mana kawasan ini dikosongkan oleh wakil rakyat PAS yang terlalu awal telah kembali kerahmatullah. Tanpa meninggal jasa kepada rakyat galas yang boleh dibuat ubat selek kemata. Yang ditinggalkan ialah dua orang isteri dan sedozen anak-anak.

Tuan-tuan... perlu ketahui dan renungi bahawa parti yang paling da'if dalam menjalankan pentadbiran sebuah kerajaan ialah Parti PAS mereka ini tidak berbuat apa-apa yang boleh dibanggakan dan boleh dikira cemerlang. Jangankan bangunan 100 tingkat sebuah masjid yang boleh dikatakan agak cantik sedikitpun mereka tidak buat. Pada zaman nabi muhammad Saw perkara yang mula-mula dibina bila nabi sampai kesuatu tempat ialah masjid. Tetapi puak -puak berserban dan berkopiah putih ini seperti burung cakbul ini tidak berbuat apa-apa selain mengaku islam lebih dari orang lain. Orang lain semua dangkal mereka sajalah yang bertimbung dengan ilmu. Sedangkan semakin banyak seseorang itu ilimu dia rasakan belum mencukupi tetapi puak-puak perasan ini ada sedikit ilmu sudah terasa sangat banyak hingga sanggup memperlekehkan orang lain. Sedangkan ilmu Allah itu sangat banyak...kiranya dicelup jari didalam lautan yang luas . air yang lekat dijari itu ibarat ilmu manusia dan yang ada dlam laut itu ilmu Allah. Berap kali gandakah tuan-tuan. Tetapi mereka ini sangat perasan mengatakan mereka ini banyak ilmu dan menggelarkan diri sendiri ulama.

Tuan-tuan...Satu lagi kelemahan puak-puak ini ialah lidah yang bercabang ibarat lidah biawak atau ular. Tapi yang paling tepat ialah lidah biawak lah. Dulu mereka ktakan bersekongkol dengan orang kafir tidak boleh. Kenapa sekrang boleh... Sibodoh ini telh berubah sikap sekelip mata padahal pemimpin yang sama dulu kata tidak boleh sekarang kata boleh. Jadi puak-puak ini wajarlah digelar puak-puak sekupu dengan biawak. Tetapi harus diingat lidah biawak itu sudah azali lagi Allah cipta semacam itu.Biawak tidak bersalah dalam soal lidah ini. Tapi orang yang cakap bohong dan berbelit belit ini kita panggil atau gelarkan lidah biawak. Oleh itu tuan-tuan perlu buat kajian semula akan pendirian tuan-tuan menyokong puak-puak biawak ini.

Kedua, mereka semua ini dilahirkan tamak campur bakhil lebih dari haji bakhil dalam tv. Mereka ini bukan banyak memberi tetapi mereka ini lebih suka menerima. Padahal mereka tahu tangan di atas itu lebih baik dari tangan di bawah. Sebab itu lah YB-YB dari kumpulan ini tidak banyak masalah kerana mereka tidak akan ambil tahu atau terus kata tidak kepada masalah rakyat yang melibat kan wang ringgit. Dengan alasan mereka tiada peruntukkan kerana cuma memerintah sebuah negeri saja tambahan pula negeri yang miskin mcam mana nak bagi peruntukkan. Berbeza dengan YB_YB BN mereka ini selalu didatangi rakyat yang kesempitan wang dan sedaya upaya mereka akan tolong. Sekali lagi tuan-tuan kena kaji semula sokongan tuan-tuan kepad puak-puak bakhil dan kikir ini.

Ketiga... Saya nampak mungkin tuan-tuan juga nampak mereka ini semuanya kurang berkesan dan tidak bijak danpintar dalm merancang masa depan negeri yang diperintah. Kira hanyut bersama masa yang berlalu danterus berlalu..hingga kini 19 tahun memerintah tiada apa yang dibuat dan dirancang. Kalau ada pun usaha untuk memastikan kesinambungan kuasa agar tidak terlepas ketangan orang lain. Dalam pada itu kumpul-kumpullah harta kira sebanyak mana mungkin yang dapat,

Saya berharap dengan penerangan ini tuan-tuan buatlah keputusan yang terbaik. Tinggalkan puak-puak biawak ini agr kita dapat membangunkan negara kita dengan lebih baik dan rancak lagi ...
Sekian wassalam

No comments:

Post a Comment