Wednesday, November 28, 2012

haji hadi tewas kerana berbalah dengan budak tadika.


semasa pemerintahan pas diterengganu selama 4 tahun 11 bulan harapan rakyat terengganu ketika itu adalah ingin melihat negeri terengganu diperintah oleh golongan tok guru dan ulama yang banyak ilmu islamnya. Maka menanglah pas.. hj hadi telak dgn mutlaknya menangkap jawatan menteri besar.

Rakyat terengganu bermegah kerana kepimpinan tok guru hj hadi akan membawa berkat dan rahmat dari Allah SWA kerana sebelum ini pas telah berjanji akan melaksanakan hukum islam terutama hudud. Dalam janji pas sebelum menang...sekiranya pas menang sebelum ayam habis berkokok hukum hudud akan dilaksanakan. maka pas pun menang dalam masa 4 tahun 11 bulan hj hadi menjadi MB dan memerintah terengganu bukan saja janji hudud dia berbohong malah banyak kesusahan kepada rakyat yg dilakukan.

pertama hj hadi suka berbalah dengan budak tadika kemas..kerana taidak kemas adalah milik umno dan kerajaan pusat. perbalahan ini amat kuat hingga kepada peringkat halau budak tadika dari premis . premis dikunci dan dibiarkan rosak...kesedihan dan penganiayaan kepada budak tadika maka menjadi kemurkaan Allah lalu berlakulah satu gelombang yang dinamakan gelombang biru.

kedajalan hj hadi dalam memerintah bukan saja perbalahan terhadap budak tadika .dia menubuhkan majlis sura rakyat di setiap kampong. Majlis syura rakjyat ini amat berkuasa..biasaalah puak pas memang perut pedal jahat maka mereka pun mula bermaharaja lela dengan memecat ajk masjid yang tidak sebulu dengan mereka,. Maka berlakulah kekecohan dan huru hara di kampong-kampong.

dari dua isu ini termasuk isu lain lagi pengambilan tanah dan halau menghalau paada orang yg tidak menyokong pas maka berlakulah satu gelombang yang dinamakan gelombang biru. Gelombang biru ini cukup kuat hingga meranapkan puak pas sekali dengan hj hadi sekali. pas pun tewas dalam pru...hj hadi kalah terok masa tu lekat wakil rakyat DUN saja parlimen kalah berat.

sehingga hari ini hj hadi terkail-kial untuk pulihkan imej agar kembali kan percayaan rakyat pada nya khususnya rakjyat terengganu. Tapi telajak perahu boleh diundur hj hadi tiada peluang lagi untuk jadi MB peluang hanya sekali....kini mahu jadi PM...dari pengelaman lalu rakyat dapaat jadikan kayu pengukur bahawa hj hadi tidak layak jadi PM.....

No comments:

Post a Comment