Thursday, September 30, 2010

PILIHLAH PEMIMPIN YANG BAIK DAN BIJAK.

salam untuk semua rakyat Malaysia yang berada dalam aman dan damai.Menghirup udara yang nyaman di bumi tercinta ini.

Tuan-tuan dan puan-puan, satu peristiwa telah berlaku tidak beberapa hari yang lepas iaitu YB dari Parti PAS iatu ADUN Galas telah kembali keasalnya iaitu dari tanah kamu datang kepada tanah lah kamu kembali. Disana dialam barzah tidak dapat tidak akan terima pembalasan samada baik atau jahat ,nikmat atau azab. Permulaan dengan disoal oleh dua malaikat mungkar dan nakir. Kalau tidak terjawab maka azablah kita. Tetapi bagi fahaman orang Pas mati dalam Pas ada kelebihannya ,sesuai dengan ujaran bila undi Pas janjinya syurga. Itu konon-kononnyalah kerana yang mati tidak seorang pun kembali menceritakan akan kenikmatan bila mati dalam masa menjadi ahli PAS .Kadang-kadang bila difikir-fikirkan ada sedikit sebanyak penyelewangan yang dibuat oleh Pas demi memenangi hati budi pengundi dengan menjanjikan yang bukan milik mereka iaitu syurga. Sedangkan syurga itu bukan ganjaran yang boleh ditawarkan oleh sebarang orang dan sewenang-wenangnya. Ianya milik Allah Swa kepada siapa yang dianugerahkan syurga adalah hak mutlakNya. Janji syurga orang pas adalah omong kosong untuk memperbudakkan orang dewasa dan orang tua.

Tuan-tuan dan puan-puan....perlu berfikir dengan waras ,renung sedalam-dalamnya buat perbandingan siapakah yang telah berjaya memakmurkan negara kita Malaysia ini sehingga kita dapat hidup mewah seperti hari ini. Ada kah Pas atau UMNo dan Barisan Nasional. Sudah tentu tidak dapat tidak tuan-tuan perlu akui bahawa yang menjadikan negara kita makmur dengan izin Allah atas titik peluh dan ikhtiar dan peras otak pemimpin UMNO dan Barisan Nasional. Apa yang PAS buat sepanjang penghidupan dimuka bumi ini ... Tidak ada satu pun kecuali memecah belahkan umat islam dan orang melayu. Mereka semua ini cukup pandai dalam mempergunakan agama sebagai ugutan dan tawaran kepada pengundi sehingga ada yang cukup taksub dan tertipu. Yang sebenarnya , yakinlah orang-orang pas ini baik atau elok di luar tetapi busuk dan berulat didalam. Sifat-sifat keji semuanya ada dalam diri orang pas termasuk pemimpinnya sekali.
Pertama. Penabur fitnah, kedua..kedekut, bakhil, tangkai jering atau tahi hidung masin, ketiga tamak haloba, kelima ...terlalu pentingkan diri sendiri... keenam dengki dan iri hati ketujuh tidak boleh bertolak ansur, kelapan tidak menghormati kawan kesembilan akal yang tidak pintar malas berfikir dan tiada ilham kesepuluh bila berhutang tidak bayar atau sukar membayar.ke sebelas suka meletakkan kesalahan atau kelemahan pada pihak lain dengan kata lain suka menunding jari kearah orang lain untuk melindungi kelemahan sendiri.

Tuan,-tuan buatlah pilihan yang tepat pilih siapa yang boleh buat kerja dan boleh diharapkan. Pilihlah orang yang tidak ada sifat-sifat keji sebagaimana yang saya sebutkan di atas.Jangan tengok pakaiannya sahaja kena nilai secara keseluruhan kerana untuk kebaikan kita dan anak cucu kita juga. Orang Pas ialah orang yang jahat sebab itu dia berkawan semuanya dengan orang jahat dan samseng. Kata orang kalau hendak tengok peribadi seseorang tengoklah siapa kawannya. Pas berkawan dengan DAP dan Keadilan puak-puak ini satu ada unsur komunis dan satu lagi tamak atau gila kuasa serta bermoral rendah yang boleh dikatakan sukakan perlakuan diluar tabii. Memang kalau direnung -renung itu sudah kena pada tempatnya dan sudah pasti ini adalah ketentuan dari ilahi. Jadi fikir-fikirkanlah.

Tuan-tuan, Pemimpin Pas memang tak boleh buat kerja, pemimpin yang sudah sangat tua pun masih lagi gila kuasa. Orang tua apa yang mereka ada selain menampakkan ketuaan yang sangat tua. Bukan tidak menghormati orang tua... tetapi biarlah berpada-pada. Ini menunjukkan ketamakkan mereka. Contohnya Nik Aziz patut sudah sampai masa, berilah peluang kepada orang muda. Pura-pura kata tidak tamak kuasa dengan mengatakan orang yang masih memilihnya. Memanglah tapi buat-buatlah perkiraan sendiri orang panggil cermin-cerminkanlah diri sendiri. Sebenarnya orang tidak tergamak hendak bersuara.jadi buatlah apa yang patut takkan hendak tunggu orang bagitahu baru nak berhenti. Faham-fahamlah ya...

No comments:

Post a Comment