Wednesday, August 25, 2010

Makhluk Perosak Di Malaysia

Salam untuk semua salam satu Malaysia dan salam sejahtera untuk semua rakyat Malaysia.

Tuan-tuan dan puan-puan  dalam rentetan sejarah kehidupan dan yang merupakan seiringan catatan sejarah negara kita Malaysia yang tercinta. Saya dapat membuat beberapa remusan peristiwa yang berlaku kepada senario politik negara kita .Terdapat sebuah parti politik yang pada pandangan saya menjadi watak utama memain peranan besar memecah belahkan umat manusia di Malaysia. Parti ini ahlinya betul-betul berselindung disebalik kealiman dan kewarakan dengan memakai pakaian yang cukup sopan mengikut sunnah tetapi membawa kecelaruan kepada umat manusia.

Apakah mereka telah buat sebenarnya? Pada suatu ketika dahulu mereka ini telah mengkafirkan sesama Islam, menganggap mereka lah yang terbaik atau mursyid yang lain semua terpesung. Dengan kegiatan mereka yang rakus inilah berlaku perpecahan dalam masyarakat kejadian-kejadian berikut telah beralaku.
Pertama sembahyang dua imam. Kedua Sembelihan tidak halal dimakan, Ketiga akad nikah tidak sah. Seterusnya  mati tidak boleh di imamkan oleh orang lain dalam solat jenazah. Lain-lain lagi seperti undi mereka masuk syurga seperti syurga itu bapak mereka punya.yang paling teruk mereka menghalalkan darah sesama muslim.Suatu ketika memang menjadi perbalahan teruk dalam masyarakat tetapi syukur dengan kehendak Allah Swa keadaan seperti diatas sudah berkurangan dalam masyarakat kerana masyarakat perlahan-lahan dapat menilai mana yang benar dengan yang tidak. Kalau adapun mungkin di kampung-kampung di pedalaman.

Kumpulan dari parti ini dulunya sangat memperjuangkan islam .mahu undang-undang islam dijalankan dinegara kita ini seperti hudud dan sebagainya. . Isu ini sangat kuat diperkatakan sehingga kerajaan negeri kelantan di bawah pimpinan Nik Aziz telah membuat draf hukum hudud tetapi dimanakah draf itu sekarang berada mungkin ada disimpan dimuzium untuk tatapan anak cucu.Meraka juga mengatakan bahawa UMNO berpakat dengan bukan islam dalam memerintah negara iaitu parti-parti bukan islam dalam Barisan Nasional . Tetapi tidak sampai pun berapa lama orang yang mengata itu juga berpakat dengan bukan islam. Ini menunjukkan tuhan itu maha berkuasa . Tuhan balas apa yang kita kata itu keatas batu jemala kita pula. Sekarang ini dapat kita lihat PAS sudah lari jauh sayup mata memandang dari perjuangan asal walaupun pemimpin kebanyakkan masih yang asal lagi. Pas sudah hancur lebur sekarang kalau adalah parti islam baru yng hendak ditubuhkan inilah masanya kerana pas sudah punah sakit dan tidak berada atas landasan asal. Pas sekarang sudah berpakat dengan orang kafir, pas sekarang betul-betul berjuang mempertahan kuasa bukan lagi memperjuangkan agama. Mereka semua sudah "ditangas" oleh DAP sebuah parti bukan islam.Mereka tunduk melutut di kaki DAP apa yang DAP kata semuanya benar dan akur sehingga sanggup menjual dan mengadaikan perjuangan asal. Contohnya perarakan Maulidul Rasul yang diadakan setiap tahun. DAP tak benar buat dibawah pemerintahannya PAS pun tunduk mengiyakannya malah ada alasan pulak mengatakan perarakan itu tidak dibuat oleh nabi.

Isu terbaru pulak ada  khatib tidak bertauliah yang membaca doa untuk pemimpin DAP dalam khutbah Solat Jumaat. Khatib puaka dan tidak bertauliah ini yang merupakan ahli pas ini sangat taksub dengan pemimpin DAP. Tak pernah dibuat orang seperti itu gunalah kewarasan fikiran  tuhan sudah bagi otak kepada setiap insan. berpada-padalah dalam buat sesuatu jangan buat sesuatu yang pelik dan luar biasa. kalau hendak doa juga doalah sorang-sorang dua hari dua malam ke sepuluh hari sepulauh malam ke buatlah jangan melibatkan orang ramai . Jangan lah nakkan publisiti murah buat yang tidak-tidak.

Tuan-tuan dan puan-puan. Sebenarnya kalau dinilai dari segi kecekapan mentadbir negeri, puak-puak ini bukannya pandai sangat. Boleh dikatakan tidak cekap langsung.  Kalau di Kelantan tidak ada apa yang dibuat bahkan masjid pun tidak buat. nak kata parti islam macam mana. Bercakap banyak kerja takdak slogan membangun bersama islam pun kalau dinilai dan dihitung kira tidak ada apa yang cemerlang. Tidak ada pembangunan pun bertambah teruk adalah contohnya gejala buang bayi pun ada juga di kelantan . contoh di Kuala Krai buang dan bakar bayi dalam tong sampah.Mambangun bersama islam ke tu?. Remaja-remaja tidak tutup aurat melambak-lambak hendak muat lori panjang pun boleh Kejadian di Pasir Puteh Kelantan tergamak seorang abang menyewa jengkaut meroboh rumah adik beradik kandung sendiri atas dasar sebahagian rumah masuk dalam tanah siabang. Membangun bersama islam ke tu?.Tak pernah dibuat orang..

Kesimpulannya banyak perkara pelik dan luar biasa yang kadang-kadang tak terfikir oleh akal dibuat oleh mereka ini. terbaru kerajaan kelantan keluar duit baru dinar dan dirham . untuk apa tu ?,. Bolehlah dikatakan mengada-ngadalah tu. Bukan hendak fikir pembangunan untuk rakyat tetapi buat benda yang tak ada faedah pun . Semua idea kolot dan terkebelakang sesuai dengan orang  tua. Sebenarnya pemimpin-pemimpin yang sudah tua-tua itu berhenti sajalah sedarlah akan ketuaan kita Nabi Muhammad SAW pun enam puluh lebih saja umurnya. Sudah tentu ada makna disebalik umur nabi tuhan bagi enam puluh lebih tu Kalau sudah lebih dari umur nabi rasa  nya sudahtidak boleh dipakai lagi. Dari segi fizikal badan bertambah kecil, belakang menjadi bongkok, gaya berjalan sudah berlainan, mata rabung malah organ-organ penting dalam badan pun sudah mula mengecut. Sekiranya di scan otak sudak tentu mengeluarkan corak dan warna yang berbeza dengan orang yang lebih muda.Dan mengesahkan lagi ketuaannya iaitu berjalan sambil memegang tongkat Bagilah peluang kepada orang lain pula. Kerana menjadi pemimpin ini besar tanggungjawabnya dan akan persoal di akhirat kelak.

Sekian terima kasih. Wassalam

No comments:

Post a Comment